01 Mart 2006

Bir Destandır Çanakkale


Bu güzel kitabımı okuması için kardeşime vermiştim.Veriş o veriliş.Kaybetmiş.Üstelik yazarı Vehbi Vakkasoğlu imzalamıştı bu kitabını bana. Evi biraz daha arayacağım.Artık bulamazsam yenisini alırım.

Kitap Çanakkale zaferinin nasıl kazanıldığını anlatıyor.Geçtiğimiz 2 ay için verilen Kitap Okur dergisinde Vehbi Vakkasoğlu'nun bir röportajı var.Çanakkale ruhundan şöyle bahsediyor;

Çanakkale'de Efendimizin(a.s.m) bereketi var.Birtakım belgelerle bunu ortaya koyduk.Efendimizin(a.s.m) ruhaniyeti,nuraniyeti orada Mehmetçiğin,dedelerimizin imdadına yetişmiş.Efendimizin(a.s.m) orada büyük bir tecellisi var.Kumandan sıkışıyor, maddi sebepler gündemden tamamen çıkmış, bütün yollar tamamen tükenmiş.Hemen diyor ki:"Yetiş Ya Muhammed, Kitabın elden gidiyor."Yani medet istenen ,Efendimizin(a.s.m) hemen gelmesi gereken şefaati.Ve duası yapılan can değil, evlat değil.Bütün maddi manevi herşey silinmiş, bir tek şey kalıyor ortada:Efendimiz(a.s.m) ve onun getirdiği Kitap!...Bizim bugün en büyük eksikliğimiz, iyilik konusundaki heyecan eksikliğimiz."Canım, dünya bozuldu zaten, ben mi düzelteceğim?" diye gevşememiz.Yeniden kendimize dönmek, yeniden dürüst bir toplum, temiz, maddi-manevi sağlıklı bir toplum oluşturabilmemiz için Çanakkale ruhuna tekrar ihtiyacımız var.

Biliyoruz ki Çanakkale savaşı Allah aşkıyla,iman kuvvetiyle,Peygamberimizin ve ecdadımızın yardımlarıyla kazanılmış bir zaferdir.Peygamberimiz ve ecdadımız bizzat gelerek yardım etmiştir Mehmetçiğe.Tabi Bizim varolan iman kuvvetimizin sayesinde.Ben bugün merak ediyorum.Allah korusun aynı savaş şimdi olsa kazanabilir miyiz?Hiç sanmıyorum.Düşmanlarımız imanımız sayesinde zafer kazandığımızı anladılar.Şimdi elimizden onu almaya çalışıyorlar.Çevreme bakıyorum da galiba başarılı oluyorlar.Çanakkale zaferinde Galatasaray Lisesi öğrencileri kendi istekleriyle savaşa katılıp şehit oldular daha o yaşlarında.Şimdi var mıdır böyle yüreği iman dolu gençler, çocuklar?Tamam belki savaşa vatanımızı kurtarmak için katılırız bugün olsa ama Çanakkale zaferindeki aynı imanı bulabilir miyiz?Seyit Onbaşı gibi insanın taşıma gücünü aşan 215 Okkalık mermiyi (250 kilo) 3 kez kaldırıp namlunun ucuna süren şimdi çıkabilir mi?Şimdiki nesil ecdadımızı tanımıyor.

Kan dökülen yerde, savaş olan şehirde, Çanakkale'de şimdi insanlar fuhuş yeri gibi kadınlı-erkekli plaja giriyorlar.Haremlik-selamlık olsun desek bir gürültü koparırlar.Ecdadımızın kemikleri sızlıyordur şimdi.Şehitlerimizin kanı bunun için mi döküldü?Boğazım düğümleniyor, gözlerim doluyor, ağlamak istiyorum.

Resimleri burdan aldım.Sitenin müziklerini dinlemenizi öneririm.Çanakkale ruhunu yeniden kazanmamız dileğiyle...

ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ
Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğim eyvah
Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
Al kan olmuş suları bir tas içilmez
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmana karşı
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Anneler babalar ümidi kesti
Of gençliğim eyvah
Çanakkale'den çıktım yan basa basa
Ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa
Of gençliğim eyvah
Çanakkale içinde sıra söğütler
Altında yatıyor aslan yiğitler
Of gençliğim eyvah
Çanakkale'den çıktım başım selamet
Anafarta'ya varmadan koptu kıyamet
Of gençliğim eyvah



.....................................................................

Can Askerim

Böyle anlatılmaz bu savaş bence
Dağ taş konuşmuştu kendi dilince
"Hücum" diye bir ses duydum ilk önce
Sonra "Allah! Allah!" dedi Mehmedim

Ne ana, ne sıla, ne yar hayâli
Bir gör Mehmet'teki kükremiş hali
Kırpmadı gözünü, yağmur misali
Mermi yedi, havan yedi Mehmedim

Bu öyle bir iman, öyle ihlâs ki
Secde eder cümle canlı ve bitki
Bir Temmuz akşamı, Allah şâhit ki
Şaha kalkmış vatan idi Mehmedim

Bu akşam yıldızlar sararmış gibi
Tepeler titreşir, hava kış gibi
Bir dağın sırtında dağ varmış gibi
Omuzlanmış bir Mehmet'i Mehmedim

Can Askerim!

(Fuat Azgun)






8 yorum:

cenkunal dedi ki...

Çanakkale Zaferi'nin ruhunu anlasak,bir çok şey hallolacak zaten.Geçen aylarda Çanakkale Zaferi ile ilgili çizgi film izletmiştim çocuklara.Muhteşemdi.Ama iki gün sonra Kanal D' de M.Ali Birand bu filmin eleştirisini yapıyordu konuklarıyla.Çok dua ve maneviyat yönü var diye.Oysa her gün oluk oluk tv kanallarından akan yabancı kültüre ait çizgi filmlere ses seda yoktu!

life dedi ki...

Ah keşke anlayabilsek bütün ülke bütün olup Çanakkale ruhunu!Ne yazıkki M.Ali Birand'ın haber bülteninde sürekli olarak müslümanlara karşı bir sataşma,aşağılama ve küçük görme var her nedense.Ve onun gibiler sürekli yabancı Avrupa kültürünü dayatmaya çalışıyorlar insanlara.
Çizgi filmin adı nedir acaba öğrenebilir miyim?

Duayla

ladybird dedi ki...

92'de babam Canakkale sehitligini gezmek icin goturdu ancak o zaman suursuzca gezmis, manevi havayi teneffus edemeden sadece fotograf cekmistim..Bu yuzden pismanlik duymaktayim insaAllah tekrar gidebilmek nasip olur..

life dedi ki...

Ladybird, inşallah gidersin gene.Be hiç gitmedim, günün birinde inşallah bende giderim.

cenkunal dedi ki...

Maalesef şu anda aklıma gelmiyor ama sanki Çanakkale Geçilmez idi adı.Çanakkale Belediyesi'nin de katkılarıyla 400 milyara yapılmış hatırladığıma göre.

Adsız dedi ki...

Çizgi Film Ümraniye Belediyesi, tarafından yapıldı ve adı Çanakkale Geçilmez.

Selametle...

life dedi ki...

Bedir teşekkür ederim.

hayatvereninkulu dedi ki...

teşekkür ederim...1 kez daha sayenizde oralarda hissettim kendimi...