07 Mart 2006

Yahudi Türkler Yahut Sabetaycılar


İki sene önce Mehmet Şevket Eygî'yle konuşmak içi Sultanahmet kitap fuarına gitmiştim.Kendisine sorularım olacaktı.Teraviye gitmişti kendisi o esnada ve bende çıkmasını beklemiştim.O sırada Münib Engin Noyan kitabını imzalayıp kendisine getirmişti ve orda bulamayınca standda bekleyen çocuğa vermişti.Sorularım arasında bu konuda olduğu için cereyan eden olayı dikkatle izlemiştim. Daha sonra Eygi geldi ve konuşmaya başladık.Kendisi bir İstanbul beyefendisine yakışır kibarlıkla ve anlayışla sorularımı cevaplandırdı.Ona ayrıca Engin Noyan'ı sordum.

Eygi kitabında zahirde Türk ve müslüman görünen ancak gerçekte Sabetay Sevi'nin yolundan giden kendilerine Selanik dönmeleri ,sabataistler denilen ve Türkiye'de en güçlü lobiyi teşkil eden bir cemaat olduğunu anlatır.Türkiye'nin siyasi yapısını, resmi ideolojisini anlamak ,yakın tarihimizi çözmek için Sabetaycıları bilmek gerekir.Onlar sabetaycı olduklarını gizlerler,hepsinin gerçek isimleri vardır,Türk isimlerinin yanı sıra ve Türkiye'li müslümanlara karalamak ve bu ülkeyi birbirine katmak için uğraşırlar.Antisemizm yapılmadan ilmi bir şekilde bu konu gündeme getirilmelidir.Çünkü yakın tarihimizde büyük tesirleri vardır.

Lozan antlaşmasına göre 1924'te Yunanistan'daki Türkler bize iade edilirken,oradaki Dönmeler Yunan Meclisine dilekçe vererek "Biz ne Müslümanız, ne de Türküz.Biz aslında Yahudiyiz,Sabetay Sevi'nin din ve milletindeniz,binaenaleyh bizi Türkiye'ye göndermeyiniz" demişlerse de,Yunanlılar bu karışık ve bulaşık cemaatten kurtulmak için hepsini toparlayıp bize göndermişlerdir.

Bu kitabı size şiddetle öneririm.Bizler ne yazıkki bu konular hakkında çok bilgisiziz.Ülkemizdeki ve karşımızda ki böyle bir cemaati yakından tanımalıyız.Bu çalışmasından ve bizi aydınlatmasından ötürü Mehmet Şevket Eygi'ye teşekkürlerimi sunuyorum.

Kitapta eygi Engin Noyan hakkında şu sözleri alıntılar yaparak söylüyor:

Zaman gazetesinden alıntılanan bir yazıyla,

"...Arayan romanlarıyla ses getiren bir yazar dosttu.Bana "Şu engin Noyan'a dikkat et,bu adam ve karısı boyunlarında altıköşeli yıldızla dolaşıyorlar,isimlerine aldanma" dedi

"Gecenin konuklarında gitarını tıngırdatarak Aziz Üstel'e eşilk ederek,her programdan milyonları götüren Engin Noyan ülkemizdeki musevi cemaatinin kendisiyle övündüğü bir sanatçıymış."

"Engin Noyan ve eşi Eser hanım, Türkiyeli Yahudileri temsilen bu hafta İsrail'e gidip konser verecekler.Bu haberi kendilerinden öğrendiğimiz musevi cemaati Engin-Eser Noyan için"Toplumumuzun sevimli Judeo-Espanyol müziği temsilcilerinden"tanımlamasını kullanıyorlar.

"Eser hanım galiba eşi gibi "Tam Musevi"değil ve bunun sıkıntısı içerisinde.Ancak o da kendisini "Cemaatten biri" olarak görüyor...Kendimi bu cemaat içinde çok rahat hissediyorum,sanki kanbağı varmışçasına..(diyor)"

Bu paragrafları Eygi zaman gazetesindeki bir yazıdan(TRT'de bir Musevi:Engin Noyan) alıntılar yaparak aktarıyor.Fuarda konu ile ilgili kendisine sorular sordum.Malum şimdi E.Noyan dini kitaplar yayınlamakta.Eygi bana "madem müslüman oldu ,musevilikten döndü bunu ifade etmeli ,açık açık söylemeli" dedi.

Bize düşen görev onlar hakkında bilgi sahibi olup ülkemizi her türlü saldırıdan korumalı ve toplumun dininin dejenere olmasını engellemeli.Ülkemizi fitne tohumlarından korumalıyız.

Yani herkes okusun,okusun,okusun.

25 yorum:

cenkunal dedi ki...

Bu konu gerçekten enteresan bir konu.Ben de bununla ilgili bir takım kitaplar okumuştum.En son okuduğum kitabın adını hatırlarsam size de yazarım.Yalnız ben bir başka yerde E.Noyan'ın dedesinin bir Osmanlı paşası olduğunu okumuştum.Hiç böyle bir intiba edinmemiştim.

life dedi ki...

Gerçek kimliklerini gizledikleri için bunları kimi zaman bir Osmanlı paşası kimi zaman bir mevlevi şeyhi olarakta görebiliriz.
Engin Noyan'ın aile hayatını öğrenmek için Oma isimli kitabını okuyabilirsiniz.Hangi dedesi Osmanlı Paşası ben bilmiyorum.Duymuşsamda şu an hatırımda değil.Refik Halit Karay akrabasıydı.Onu hatırladım şimdi:)

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Şehnaz; engin noyanın oma adlı kitabında annesinin bir alman olduğu hatırımda kalmış...
Geçmişi ne olursa olsun bence şimdisi önemli diye düşünüyorum...
Ayrıca bilmem biliyomusun eşinden ayrılıp başka birisiyle evlendi...
Radikal olmamak gerektiğini düşünüyorum ...

life dedi ki...

Annesi değil ananesi alman.Mutlaka geçmişi önemli değil, önemli olan bugünü .Vurgulamak istediğim kitapta konusunun geçmesi ve neden açıkça söylemediğiydi.
Radikallikle alakalı değil,sadece bir açıklama beklentisi içerisinde olduğumuzu vurgulamak istedim.Kitabı okumuş olsan bana hak verirdin...
Sevgilerimle...

emircan dedi ki...

Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.öncesi sizin anlattığınız anlamda olabilir ama sanmıyorum şu an öyle devam ettiğine?Hüsn-ü zanla muamele etmeliyiz diye düşünüyorum..

Adsız dedi ki...

Engin Noyan, hakkinda sui zan edildigi kanaatindeyim, bilmiyorum biliyormusunuz, bundan iki-uc yil kadar onceydi, Fatih'teki Agac kitap evinde sohbet-soylesi tarzi bi program vardi her hafta ve belli bi sure devam etti,hemen her hafta istirak etmeye calisirdik arkadasimla, ki ne ben nede arkadasim suan yasadigi hayat ve Muslumanliginda bi gariplik bi tuhaflik algilamadik, cok da keyifle takip ettik, cok seylerde aldik bu programlardan...
ve son olarak yorum yazan arkadaslardan birininde belittigi gibi, esi Eser hanimdan ayrilip, Islami hayat tarzini benimsemis bi hanimla evlendigini biliyorum...

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Şehnaz

Merhaba :)

Aşağıda verdiğim linkde, Münib Engin Noyan'ın "99 Esma 99 Dua" isimli albümünün şiirleri var.

Sitenin anasayfasında, sol tarafta görünen menüden Şiirler bölümüne girin. Orada "Münib Engin Noyan - 99 Esma 99 Dua" yazan linki tıklayın, açılan sayfada CD'nin kapak resmini göreceksiniz ve tabi CD'nin sağ tarafında da download linkleri var.

Mp3 kalitesi çok iyi, dört dosya ve toplam 23MB hepsi.

Link:

http://mp3ilahi.com/
siirler/99esma99dua.htm



Sevgiyle...


.:.: Dip Not :.:.

M. Engin Noyan'ı severim.

life dedi ki...

Biliyorum bu şiirleri.Senai Demirci'nin kitabını okuyor.

Yaratılanı severiz,yaratandan ötürü...

Adsız dedi ki...

eygi'nin sozkonusu kitabi iki tane cumleyi ("sebataistler kimliklerini aciklasinlar", "bunlari irdeleyen bir enstitu kurulsun") done done soyleyen, sonlara dogru artik gina getiren bir kitap olup sebataycilar hakkinda genel bilgi verebilir ama pek de ilmi bir kitap degildir.

noyan'a gelince; adamin yaptigi tum programlar, yazdigi cizdigi zaten Islam uzerine, donusunu de pek cok kez anlatmistir. cikip da 'ilan ediyorum ey ahali, ben muslumanim' demesini mi bekliyormus eygi bey? muslumanlarin birbirlerini bu sekilde cekistirmeleri cok uzucu. bir de musluman birisinin musluman olmadigini soylemenin (ki zaten kimin haddine dusmus birisinin imanini yargilamak) cezasini dusununce ben urperdim.

--
bu blogu ilk ziyaretim. daha iyi bi yorum yapmayi isterdim. malesef.

Adsız dedi ki...

hmm. bir sonraki post'u ve oradaki yorumlari yeni fark ettim. yeterince aciklanmis konu ;)

life dedi ki...

Evet konu yeterince açıklandı.Eygi'nin kitabı Milli Gazete'deki yazılarını ihtiva ediyor.Tekrarlamaları bu yüzden.Ancak bu onun kitabının kötü olduğunu göstermediği gibi içeriğinden fazlasıyla istifade edilebilecek bir kitap.Dolayısıyla hakkında aşağılamayı haketmiyor.Yazdıkları üzerine durup düşünmek yerine körü körüne bağlandığımız şeyleri savunmayalım.

Eğer olumsuz bir yorum yapmak istiyorsanız, kırıcı olmadan önce olayı araştırın,bahsedilen kaynakları okuyun.Sitede yeniyseniz sitenin içeriği hakkında bilgi edinin tamamını okuyarak.Sözüm herkese.Hala hatalı olduğumu düşünüyorsanız işte o zaman konuşalım,fikir alışverişinde bulunalım.


Ben Engin Noyan'ın bu kadar sevilmesini reklamının fazla olmasına,karizmasına ve tabi kitaplarına bağlıyorum.Ancak bu Onun hakkında yorum yapanları ki bu yorum yapan önemli bir şahsiyetse (ki öyle de)karalamayı gerektirmez.Adamcağız sadece düşüncesini belirtmiş.Uyarıda bulunmak istemiş.Konu hakkında bilgi vermek istemiş.Olası bir şüpheden bahsetmiş.Kimsenin imanını yargıladığı da yok.

Merak ettim.Dönüşünü pek çok kez anlatmıştır demişsiniz.Okumak isterim.Yazılı bir kaynak gösterebilir misiniz?Anlatmıştır demekle olmuyor.Bizde duyalım.Eğer ben kendi açıklamalarını içeren herhangi bir kaynak bulamazsam bizzat gidip kendiyle konuşacağım.

Adsız dedi ki...

koru korune baglandigim bir sey yok, ayni seyleri tekrarliyor ve cok ilmi bir kitap degil demek gayet objektif bir yorum. ve elbette ki sahsi bir yorum. siz cok zevk almissinizdir, reklamini da yaparsiniz kitabin, yapamazsiniz demedim degil mi.

yapilan yorum hangi yazi uzerine yapiliyorsa onu baglar. sitenin diger yazilari bu konuyla baglantili olmadigi surece benim yorumumu etkilemez. bu konuda yazdiginiz yanlis anlamaya musait olmus, diger post'ta aciklamissiniz, onu fark edince ben de anladigimi belirtmistim zaten. yani ustteki yoruma alinmasaydiniz iyi olurdu.

noyan'in kendisiyle bu konuda konusmaniz kadar iyisi olamaz. 'imansizdir' 'imanlidir' diye bir tartisma olamayacagi icin inancli oldugunu ispatlamaya calisiyor gibi olmak istemem. donusunu anlatmasi zaten 'nasil donus yaptim' falan gibi bi kitap seklinde degildir ama eski halinden orneklerle bazi konulari anlattigini dinlemistim. hatta onceki hayatindan, yanlis olmasin, kendisinin cahiliye devri gibi falan bahsediyor sanirim. dedigim gibi, en iyisi gorusmeniz, eger gerekli goruyorsaniz.

life dedi ki...

Ben illaki de ilmi bir kitaptır demediğim gibi bunu engelleyen unsuru da söyledim ve sizin kitabın tanıtımını yapmama engel olamazsınız gibide bir cümle sarfetmedim.

Yorum için alınmadım sadece ek açıklamayapma gereği duydum.

Kendisiyle konuşmayı gerekli görüyorum.Eygi'yle konuşuğum gün onunlada konuşacaktım ancak imza günüydü ve başı çok kalabalıktı.Fırsat olmadı.

Tek bir noktada anlaşılabilme ümidiyle...

Adsız dedi ki...

seriat zahire bakar.

life dedi ki...

Allah kalbe de bakar.Kalbi kirli olanın zahiri bir yerden patlak verir.Duamız içi-dışı temiz olması

Adsız dedi ki...

bizim vazifemiz kalbe bakmak değil, allahın vazifesi ile kendimizinkini karıştırmamak lazım. duanıza iştirak ediyorum.

life dedi ki...

Biz kalbe bakalım demediğim gibi karıştırılan bir durum yok.Konu hakkında yeterince açıklama yaptım.Daha fazla söze gerek duymuyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba

M.Ş.Eygi güzel açıklayıcı yazılar yazıyor.
Ama diyelim Engin Noyan'ın zamanında öyle bir durumu varmış öncelikle iddia edenlerin isbat etmesi gerekir.

Bir ikincisi memlekette adam yemek için bekleşen bolca sırtlanın varlığı malum iken dikkat ve tepki çekecek "dönmelikten döndüm" açıklamasını kendisinden istemeye kimin ne hakkı var ?

Bu arada, dönmelerin, zamanında almanya'da hitlere bazı yahudileri harcattıkları gibi asıl yahudilerin harcatmaya kalkışabileceklerine dair belirtiler ortaya çıkmaya başladı bu aralar. Dikkatli olmak lazım.
Kendileri harcar sonra da hesabını bize sorarlar.

Bir aile içinde dahi inançları tamamen farklı insanlar olabilir. İlk müslümanların veya sonradan müslüman olanların önceki durumlarını da sorgulamaya kalkmayız değil mi böyle giderek ?

life dedi ki...

Engin Noyan'ın zamanında öyle bir durumunun olduğunu herkes biliyor.Sorun bu değil zaten.Siz sanırım fazla takip edememişsiniz.Yani herkse onun bir zamanlar yahudi olduğunu çok iyi biliyor.İsbat etmeye gerek olacak bir durum yok ortada.

Engin Noyan eğer müslümanlara yönelik,islamiyete yönelik yazılar,kitaplar yazıyorsa onların inançlarını etkileyebilcek yazılar yazıyorsa, başta müslümanlar olmak üzere herkesin kendisinden açıklama beklemeye hakkı var.Hele de sabetaycılıktan,yahudilikten dönüyorsa bu adam.Yahudilere, sabetaycıları daha iyi araştırmanızı tavsiye ederim.

Bence de dikkatli olmak lazım.Ve dikkatli olurkende böyle bir açıklamayı kimsenin çok görmemesi gerekir.

Siz konuyu yanlış anlamışsınız.Önceki durumu sorgulamıyoruz biz zaten herkes biliyor Noyan'ın bir zamanlar yahudi olduğunu.Esas sorguladığımız o yahudiliği gerçekten bıraktı mı?Ve gerçekten içten bir şekilde müslümanlığa geçiş yaptı mı?Güzenmememiz için okadare çok sebep bıraktılar ki bize sabetaycılar yada yahudiler.İnş samimi müslüman olanlardan olmuştur.

Konuları doğru bir şekilde anlayalım ve araştırmasını her zaman yapalım.selamlar...

Adsız dedi ki...

engin noyan bir bilginin ışığı bence. bırakın geçmişi... kimin geçmişi çok iyi ki. önemli olan şimdi dir. ki engin noyan da şu anda hak yolunu seçmiş türkiyenin sayılı aydınlarındandır

Adsız dedi ki...

eygi bey de başka konumu bulamamış allah aşkına. noyan müslüman olmasa her cümlesinin başında ortasında ve sonunda islami nüktelere yer verir mi hiç. geçmişi geleceğinin yazgısı kavramını çöpe atalım artık. ve aydınımıza sahip çıkalım. geçmişte ister müşrik ister yahudi olsun. ne fark edecek. biraz sağaduyu. lütfen artık bir şeylerin farkında olarak hareket edelim. engin noyan şu anda türkiyenin çeşitli yerlerinde çokça konferanslar düzenleyerek insan olmanın faziletini. kur an ın büyüklüğünü anlatıyor. okuduğu önemli kitaplardan kısa kesitler sunarak okuyucuya adeta bilgi arşınlıyor.. beyendiğim bir aydın yazılarını kaçırmamaya dikkat ederim. ve tekrar yineliyorum engin noyan türkiyede yaşayan gerçek anlamda bilgin olan sayılı kişilerden biri

cemali kahraman dedi ki...

Mehmet Şevket Eygi Sabetayist Yahudileri belirtiyor. Hani şu Müslüman görünüp de Yahudi kimliklerini ve Yahudi cemaatine bağlılıklarını devam ettiren. Bir kişi hem Yahudi hem Müslüman olamaz. Hem Türk İSrail Yahudi dostluk grubu adına gösteriler düzenleyeceksin sonra da kalkacaksın ben Müslümanım diyeceksin. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu demezler mi adama?

Adsız dedi ki...

Lutfen bu kadar naif olmayin ! Eger bir insan kim oldugunu sakliyorsa , bir diger gun aniden bir baskasi olabiliyorsa , bu ne kadar gercektir ? Bunun , bu donusun esas sebebi nedir ? Biraz bu konuyu arastirin . " Beyaz Turklerin Sirri " adli kitabi bir okuyun . Tarihteki bir cok onemli problemin kaynaginin bu oldugunu goreceksiniz ... Bu o kadar iyi niyetli olmayi gerektirir bir konu degil . Kesinlikle dinlemesi hos bir insan ... Niye bu kesin donus ? Her seyin bir sebebi vardir . Bunu sakin sakin unutmayin !

Adsız dedi ki...

Güncel itikadi durumunu sorgulamak haddim değildir ancak Sn. Engin Noyan'ı 15-20 sene önce Türkiyeli Musevi bilirdim ve dahi hiç unutmadığım bir ropörtajında eşi Eser Noyan'la aralarında çok özel bir bağ olduğunu ve dahi 'musevi olmayan bir kadınla evlenemeyeceğini' kaydetmişti..şimdi google'da -sonradan dine yönelmiş müslüman- manipulasyonu ise kafamda kocaman bir soru işareti?? acaba..birileri hafızamızı hafife mi alıyor?

Unknown dedi ki...

Bu arastirmayi daha derine ilerletirsek. Bende cubbelinin bir iran aslindan geldigini dusunuyorum. Tohumundan bi ajanlik cikabilir