15 Haziran 2006

Beşiktaş-Ortaköy

Üniversiteden arkadaşlarla gezmeye çıkalım dedik.Nereye gidelim derken uzun zamandır gitmek istediğim, eskiden padişahların da mesire yeri olarak gittikleri Ortaköy'ü önerdim.Böylelikle düştük yollara:)

Önce Üsküdar'dan Beşiktaş'a aşağıda gördüğünüz tekneyle geçtik.


Deniz yolunda Kız Kulesine el salladık;)Osmanlı bir su medeniyetiydi. İşte örnek; Beşiktaş'ta ki çeşme. Çok silik göründüğü için adını okuyamadım.Bilenler var mı?

Çeşmenin mimarisi ne kadar güzel yapılmış.Şimdi çok bakımsız görünüyor.Dolmabahçe sarayına da girelim dedik gitmişken ama 09-16 arası açık olduğu ve saat de 17 yi gösterdiği için giremedik.Sonra Deniz Kuvvetlerinin Resim ve Sanat Galerisine girdik. Bina tarihi bir binaydı.Aşağıda gördüğünüz gibi çok güzel ve ihtişamlı bir mimarisi vardı.
Sergide Sultan Abdülmecit'in kendi eliyle yaptığı resim bile vardı. Çok güzel bir resimdi.Kendi fotoğraf makinam olsaydı çekerdim.Ama arkadaşımın cep telefonunu kullandım resimleri çekerken ve sergide kapanmak üzere olduğundan aceleden istediğim fotoğrafları çekemedim. Üstelik telefonun şarjı da sürekli ben bitiyorum diye uyarı veriyordu;):( İnş. başka sefere...
Sadece 2 tane resim çekebildim. Aşağıdaki Osman Hamdi'ye ait Sarı Cübbeli Adam Resmi.18/02/1910 yılında yapılmış.

Bu resimde Yıldız Sarayı Şale Kasrı Hümayunu.Ressam:ŞefikBeşiktaştan Ortaköy'e yürüyerek gittik.Bu sayede gezmiş olduk heryeri.Türk mimarisiyle yapılmış binalar her zaman ki gibi ilgi odağımdı.
Dükkanları da gezdikten sonra "Ortaköy'e gelinirde kumpir yenmez mi hiç" dedi diğer arkadaşım;) Kumpirlerimizi yedikten sonra aşağıda resimde gördüğünüz banklardan ortadakine oturup denizi, tarihi Ortaköy Camî'ni ve ve boğaz köprüsünü seyre daldık.


Güzel bir gündü.Bir kere daha övündük ecdadımızla;)Daha başka yerlere de gidecektik ama vakit çok geç olduğu için gidemedik;)Bir daha ki sefere başka bir yerde buluşmak için karar kıldıktan sonra hepimiz evlerimize döndük.

21 yorum:

ladybird dedi ki...

Wooow Sehnaz ;)

Fotograflari ve Ortakoy'u gorunce ruhumu huzun kapladi nedense..

Gezmelerinin devamini bekliyoruz ;)

ladybird dedi ki...

Sablon degismis, hayirli olsun ;)

life dedi ki...

İnşirah suresinde her sıkıntıdan sonra bir ferahlık olur demiyor mu?Allah inş bizi baharla kavuşturacaktır;)

Teşekkür ederim,Güzel olmuştur inş...

tahin dedi ki...

Cok guzel olmus mashallah.
Hem gezi, hem de blogun yeni hali..

Yalniz yorumlarda, yorum yazan kisinin ismi tam olarak yorumunun oldugu sınırlar icinde cikmiyor. Sanirim ufak bir duzeltmeye ihtiyac var.

Hayirli olsun..

Ortakoy'deki cesmenin adini Mehmet Sevket Eygi hocaya soracaksin:))

tahin dedi ki...

Pardon Besiktas'taki cesmenin..

ladybird dedi ki...

Ben sordum ogrendim. ;)
3. Ahmet Cesmesi imis. O cesmeden 3 tane varmis. Biri Uskudar meydan digeri Topkapi sarayinin onunde.

life dedi ki...

Tahin çok teşekkür ederim.Dediğin düzeltmeyi yaptım.Sağolasın.Allah uzun ömürler versin Eygi'ye, ondan öğrenecek çok şeyimiz var.

Ladybird teşekkür ederim.Sayende öğrenmiş olduk;)Allah razı olsun.

Hatice Betul dedi ki...

yurtdisinda yasayan biri olarak fotograflar beni oldukca duygulandirdi,canim istanbul uma minik bir gezi yaptirdiginiz icin tesekkurler

life dedi ki...

Ben teşekkür ederim;)Hatice Betül inş en kısa zamanda kavuşursun İstanbul'a

Selamlar...

life dedi ki...

Peace teşekkür ederim;)Senin sayende tanıştım Pannasmontatayle.Çok sağolasın;)

Selamlar...

cenkunal dedi ki...

Blogunuzun yeni görünümü hoş olmuş.
Ortaköy ve Beşiktaş görüntüleri de ayrı bir güzellik.
Elimde harita tarihi eserleri tek tek gezdiğim ve de tek gezdiğim çocukluk günlerim hatırıma geldi bu sayede.

life dedi ki...

Peace ve Cenk Ünal teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Şehnazcım blog çok güzel olmuş maviş maviş:)
Bu arada ha diyince İstanbula gidemediğimize göre bu gezi de hoş oldu :)
Sevgilerimle:)

Ebrûlî dedi ki...

Şablon güzel olmuş. Hayırlı olsun.

tahin dedi ki...

E Sehnaz Hanim, Istanbul'a gelince rehberimiz sizsiniz demek:P

life dedi ki...

Candancım çok teşekkür ederim.Tam mavi denemez.Camgöbeği renginde;)

Ebrûlî teşekkür ederim.

Tahin siz gelin ben size seve seve rehberlik yaparım;)

ladybird dedi ki...

Ben hem Ortakoy, Besiktas gezintisi hem de tanitim kitabindan bir adet rica edecegim sehnaz hanimefendicigim ;)

emircan dedi ki...

Bloğunuzun yeni görünümü güzel olmuş.Hayırlı olsun.Resimleri de görünce bir İstanbul seyahati şart oldu artık.

life dedi ki...

Ladybird tabi ki buyurunuz;)


Emircan teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

slm şehnazcım,
siten çok güzel olmuş.. maaşaallah benim becerikli arkadaşıma!! :)
inşaallah yine gidelim bi yerlere..yalnız bu sefer kumpirden başka şeyler de yemeliyiz.. :)
eğer dolmabahçe sarayına gideceksek pzt. ve perş. olmaması lazım, zira sanırım o günler kapalı oluodu..
bu arada yerini tam hatırlamasam da, bi kere bi arkadaşımla bi pideciye gitmiştik beşiktaş'ta , hayatımda yediğim en güzel ve de ucuz pidelerdi..gitmişken orayı da bulsak ii olur..senin kabalcı yı ararken geçtiğimiz caddede olabilir; muhtemelen orda sağda bi yerlerdedir..
başka bir gün de belki eminönü'ne gider balık-ekmek yeriz inşaallah..
neyse ben acıktım galiba, gidiim mutfaktan yiicek bşiler buliim.
öpüorum seni..sevgiler :)

life dedi ki...

a.s lalecim,

çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, sağolasın;)

İnşallah gideriz yine bi yerlere;)

Ben balık sevmem balık yemeyelim;)

Kabalcıya ben gitmiştim daha önceden ama yanlış vapura binmeyip kabataşta inmeseydik elimle koymuş gibi bulacaktım.Üsküdar'da vapurların yerlerini değiştirmişler:)Napalım:pp

O kumpirler bizi fazlasıyla doyurmasaydı pide de yerdik:)

Bir arada cağaloğlu turu yapalım seninle:):):)tamam tamam korkma kitaplara çok bakmayacağım,azcık bakacağım:):):)Her dükkan da 15 dk.Uyar mı sana?:):):)Tamam 14 olsun.13?12?11?10dan aşağısı kurtarmaz artık:))

Benim yerime de ye.Bende acıktım.Şu an pc başından kalkamıyorum da:)
Bende öptüm.Selametle kal...