05 Şubat 2006

Öpücük Kutusu


Psikolog Mehtap Kayaoğlu'nun psikoterapi öykülerini anlattığı bu kitabını psikolojik derdi olupta psikoloğa gitmeyi akıl edemiyenler için öneriyorum.Şu zamanda herkesin bir psikolojik danışmanı olmalı.
Kitabın ismi, yazarın yeğeninin ailesi onu öptüğü zaman öpücükleri hayali kutusuna koyup biriktirerek kendine öpücük kutusu yapmasından geliyor.
Kitapta beni en çok etkileyen hiç konuşmayan çocuğun hikayesi oldu.Annesi ölmeden önce daha hastayken babannesi sus gürültü yapmayın yoksa anneniz ölür diye kardeşlerini ve onu azarlarmış.Sonra annesi vefat etmiş.Ardından babası aniden ölmüş..Anne ve babası ölünce akrabalarından birisi yanına almış çocuğu ama artık o hiç konuşmuyormuş.Ne yaptılarsa konuşturamamışlar. Kayaoğlu'na getirmişler.Araştırma sonucu babasının öldüğü günde gürültü yapıp yüksek sesle müzik dinlediği için anne ve babasının ölümlerinden kendini sorumlu tuttuğu anlaşılmış.Kızcağız akrabalarınında ölmesinden korktuğu için hiç konuşmamaya başlamış.Terapi sayesinde küçük kız artık konuşmaya başlamış.Ben burda basit bir dille anlattım.Kitaptan okumanızı tavsiye ederim.Diğer hikayelerde çok güzeldi. Özellikle çocuk sahibi olan anne ve babalar mutlaka okusunlar bu kitabı.

Mehtap Kayaoğlu'nun TV5 te her gün hafta içi kardeşiyle birlikte sunduğu yüzleşme diye bir programı var.Saat 10 gibi başlıyor.Gecede tekrarı oluyor.Mutlaka izleyin.Çok faydasını göreceksiniz.

2 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Kullandigimiz kelimelere cok dikkat etmek gerekir aslinda...Programi seyretmeye clisacagim zor biraz ama!

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

...eğitim şart ;)