09 Nisan 2006

Kültür Cinayeti

بسم الله

أوڭجه دن پلانلامق: گله جگڭزه قرارلي آديملار آتيڭ!



Müslümanların kültürüne vurulan en büyük darbelerden biri "harf devrimi diye bilinen devrimdir.1928'de "Türk Harflerinin Kabul ve Tatbiki Hakkında Kanun''la Kuran harfleri yasaklanmış, Latin harfleri "Türk Harfleri" adı ile kabul edilmiştir.

Gerçekte bu devrim, İslam kültürüne, Kuran'a karşı yapılmıştır.Bunu devrimcilerde net bir şekilde ifade etmişlerdir.Hedef yeni yetişen neslin bin yıllık kültür ürünlerinden kopması,o kültürden istifade edememesidir.Bütün bir millet bir gecede cahil durumuna düşürülmüştür.

Japonlar ki yüzlerce harf ve heceden meydana gelen çok karmaşık bir alfabeye sahip bir millettir.Onlar hiçbir zaman alfabeyi değiştirmeyi düşünmemişlerdir ve bu alfabeleriyle maddi sahada ilerlemişlerdir.Meseleye vakıf bütün ilim adamlarının da itiraf ettiği gibi, Osmanlıca latin harflerinden çok daha çabuk ve kolay öğrenilen ve çok daha kolay ve mükemmel yazılan yazı şekliydi.Öte yandan bu yazı ile milyonlarca vesika yüz binlerce kitap ve risale kaleme alınmıştı.Bu yazının yasaklanması ile yaklaşık bin yıllık kültür imha edilmek istenmişti.Sadece istenmekle kalınmamış resmen ve alenen bu kültür imha edilmişti.

Latin harflerinin yayılması için baskı uygulanmış, bu yasaklama sadece okullara , ders kitaplarına ve resmi dairelere münhasır kalmamış evere de el atmış KUR'AN ÖĞRENMEK VE ÖĞRETMEK kesinlikle yasaklanmıştır.Öyle ki Kur'an öğrenmek için "devrim bekçilerinin " alabildiğine uzaklaşma yolu tercih edilmiş , ya mağaralarda, ya evlerin bodrumlarında çocuklara Kur'an öğretilmiştir.Kur'an öğretenlerin ve öğrenenlerin falakaya yatırılıp dövülmesi vak'a-i âdiye haline gelmiştir.Milletin gözü o kadar yılmıştır ki çocuklar hocadan Kur'an dersi alırken bir veya iki nöbetçi konulması adet haline getirilmiştir.Gözcüler, "Jandarma geliyor!" işaretini verir vermez, çocuklar evlerine koşmuş,Kur'an elifbaları ve cüzler akıl almayacak yerlerde saklanmıştır.Kur'an ki bizim gözümüzün nurudur, canımızdan azizdir, ve imanımızdır.O'na karşı yapılan bu hareket zulüm değil de nedir?


Jakoben kadronun önde gelen isimlerinden İsmet İnonü harf devrimini niçin yaptıklarını alenen söylemektedir.Ona göre devrimin yegane sebebi kültür değişikliği sağlamaktır. İslam kültüründen batı kültürüne geçişi sağlamaktır.Gerisi bahanedir.Buna rağmen İnönü hep Osmanlıca'yı kullanmıştır.


Düşünebiliyor musunuz? Orhan Gazi, Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim ve sair idareciler zamanına ait çok kıymetli belgeler ve kitaplar kağıt fabrikalarına gönderilip kağıt hamuru yaptırılmıştır.Bir kısmıda Bulgarlara saman ve ot fiyatına satılmıştır.

İbrahim Hakkı Konyalı anlatır;

"Evrakları satanların başında İstanbul vali vekili Fazlı Güleç ile Defterdar Şefik Bey vardı.Bunlar Türkiye'ye tarihi evraklarımızı incelemek üzere gelmiş,Türkçe ve Arapça bilen bir bulgar albayı ile anlaşıyorlar,bulgar albayı daha önceden arşivimizi uzun uzun tedkik ediyor.Sonra anlaşıyor.Ben evrakların balyalar halinde vagonlara yüklenişini gördüm.Her balyanın üzerinde 200 okka yazıyordu.Böylece 40 vagon evrak yurt dışına çıkarılmıştır."

Bu yazı Burhan Bozgeyik'in "Bize Nasıl Zulmettiler" isimli kitabından alıntıladığım bir özettir.Mutlaka okunması gereken kitaplardan...
.....................................................................................

Ne yazık ki yakın tarihimizde yeni nesillerin mazisiz, köksüz , kültürsüz yetişmesi için akla gelmeyecek türlü zulümler yapılmıştır.Japonlar minicikken öğrendikleri zor olan alfabeleri sayesinde zihni gelişim kazanarak ilerlemeyi başardılar.Bizlerse latin harfleriyle zihnimizi körelttik.Osmanlıca kursuna gittiğim için biliyorum.Osmanlıca yazmak ve okumak hem çok zevkli, hem çok gizemli, esrarengiz, göze daha çok hitap eden , kısa zamanda yazılan, insana kendini bilmesini sağlayan, hayat dolu, zamanlar ötesi, ufuklara yelken açan bir yazı türü.Keşke latin harflerini kullanmadığımız bir zamanda dünyaya gelseymişim.Bence kültürünü önemseyen,milletinin değerlerine sahip çıkan, kendi özünü iyi tanıyan her Türk evladı OSMANLICAYI YAZIP OKUMALI!...

Yukarıda 2. satırda ne yazıyor olabilir acaba?:)


Mevlût Kandiliniz Mübarek olsun!

31 yorum:

tahin dedi ki...

Tum musluman aleminin ve musluman kardeslerimin kandili mubarek olsun. Dualarimizda birbirimizi unutmayalim inshallah.
Sizlerden ozel bir dua rica ediyorum; su an tedavi goren ve yarin ameliyata girme ihtimali olan anneannem icin hayirlisiyla ameliyati atlamasi ve iyilesmesi icin ayrica dua ederseniz cok sevinirim.. Allah razi olsun.

Adsız dedi ki...

BARIS VE SEVGiNiN BiRLESTiGi, DOSTLUKLARIN DAHA COK BUYUDUGU, HUZUNLERIN AZALDIGI, BELKi DURGUN BELKi YORGUN, YiNEDE MUTLU VE UMUTLU NiCE HAYIRLI KANDiLLERE.

life dedi ki...

Tahin,yasemen sizlerin de kandili mübarek olsun.Dualarda buluşalım.

Tahin inşallah anneannen hayırlısıyla ameliyetını anlatıp bir an önce iyileşir.Acil şifalar...

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Tahin

....buradan bir dua çağrısında bulunmanızı garipsedimse de, ne yapalım efendim; dua'yı kiloyla tartmıyoruz ya...

Elhamdülillah, inşallah ölümün en hayırlısı nasip olur hepimize, muhterem büyük annemize de :-/

Benim korkum, dünya da sonsuza kadar yaşayıp asla ölemiyecek olmama dairdir; acı ise zaten olmazsa olmazı dünyanın, esas yokluğu gariptir :-)

Nereye Kadar,
Kâzım Mızrak

tahin dedi ki...

Kazim Mizrak kardesim;
Muslumanin, musluman kardesine yaptigi dua cok makbuldur. Hele de boyle bir gunde yapilacak dualar inshallah daha da makbuldur. Ben de bugunun bu guzelliginden, anneannem adina nasiplenmek istedim.

Bir de su vardir; bir musluman, bir baskasi icin dua ederken; dua edenin yaninda bir melek de onun icin dua eder. Boylelikle hem dua eden, hem hakkinda dua edilen Allah'in rahmetinden lutuflanir inshallah.

Annemle az once yaptigim konusmada anneannemin ameliyati kaldiramayacagini dusundukleri icin ameliyata alinmayacagini ogrendim. Simdi umudum, hayirlisiyla, ilaclar vasitasiyla atlatabilmesi. Yine de hepimiz hakkinda en iyisini, en dogrusunu ancak Allah bilir.

Selam ve dua ile...

tahin dedi ki...

Allah razi olsun sehnaz kardesim..

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

;-)

Cevabın için teşekkür ederim, Tahin.

Sevgiyle...

cenkunal dedi ki...

Kandiliniz mübarek olsun...

Adsız dedi ki...

Güzel bir siteniz var ve çok bilgili bir site insanlara bilmedikleri bilgileri anlatmak güzeldir sevgiyle kalın...

life dedi ki...

Cenkbey sizinde mübarek olsun

Deniz çok teşekkür ederim, her zaman beklerim.

Tahin anneannene acil şifalar...

Adsız dedi ki...

Hayırlı kandiller.Sevgilerimle.

ladybird dedi ki...

Bati dusunceler dogrultusunda egitilen musluman evlatlari kasitli olarak tarihleri konusunda cahil birakiliyor..Kurtulusun sadece laiklikle olacagi empoze ediliyor..Dusunce, egitim ve kultur alaninda muslumanlar isgal altinda..Osmanli’nin ardindan Islam dunyasinda yasananlar karamsarliga itiyor bizleri..

Harf devrimi sadece Turkiye’de degil, Endonezya ve Malezya’da da oldu. Senin de yazinda anlattigin gibi, tum bunlar muslumanlari dinden uzaklastirmak, sinirli islami egitim vermek adina oynanan oyunlar..

Tavsiye ettigin kitabi Tr’ye geldigimde alip okumak isterim..

life dedi ki...

Ladybird o kitabı mutlaka oku.Görüşürsek ben sana getiririm.

Güya teknolojiyi takip etmek adına vs gibi sebeplerle yaptıklarına kılıf uydurmaya kalkıyorlar.Göz boyamaya çalışıyorlar.Ne yaparlarsa yapsınlar İslam ilelebet zaferde kalacaktır...

ladybird dedi ki...

insaallah..

Insan dil sahibi olmadan dusunce sahibi olamaz!

Adsız dedi ki...

önceden planlamak, geleceğinize kararlı adımlar atmak, yazıyor.

Adsız dedi ki...

atmak değil, atın, yazıyor. özür...

life dedi ki...

Abdullah,
:) kopya çekmediyseniz bildiniz.Kendiniz çözdüyseniz osmanlıcayla ilginiz nedir?Osmanlıca okuyabilenlerin olduğunu duymak beni sevindirdi.

Adsız dedi ki...

zor değil, kuranı okuyabilen biraz gayret ederse osmanlıcayı da okur.

Editör dedi ki...

sanılanın aksine Türkce o kadar da kötü bir dil degildir... dogru, düzgün ve bozulmadan kullanıldıgı vakit kanımca dünyada ki güzel dillerden birisidir...

ama acıkcası insanları dinden sogutma adına mı yeni harf inkılabı gerceklestirildi ? buna o kadar emin degilim...

laiklik ise cok farklı bir olay ve cok uzun bir tartısma konusu...

Editör dedi ki...

bu arada yanlıs anlasılmasın osmanlıca ya falan karsı degilim hatta bir ara okuyabilmek icin epey bir ugrasmıstım ögrenmek icin... bir de osmanlıca bir romanım vardır hala dogru düzgün okuyamadıgım...

ama Türküz neticede ve öncelikle Türkce konusmalıyız yazmalıyız diye düsünüyorum...

life dedi ki...

Hasanali,

Bencede Türkçe güzel bir dil.Ben çok memnunum Türkçe konuşan biri olarak yaratıldığım için.

Kısaca esas amaçlardan biridir harf inkılabında insanları dinden soğutmak.Güya teknolojiye ayak uyduracağımız söylenir ama nedense daha karman çorban bi yazıya sahip japonlar teknolojide sollamış durumda.

Evt dil bir milletin kimliğidir.Türksek Türkçe konuşmalıyız.Ama illa ki Türk harfleri kullanalım dersek o zaman uygur harflerini filan kullanmamız gerek:)Osmanlıca yazı dilindeki bütün ihtiyaçları karşılayan estetik, zihin geliştirici, bizle özdeşleşmiş güzel bir yazı şekliydi.Bir mucize olsa da ona dönebilsek.

Bende Sözler'in osmanlıcasını almıştım.Kısmet olur da günün birinde ordan okurum inş.

Laikliğe başlarsak bitiremeyiz sanırım:)Ama şunu söyleyebilirim;devlet laik olacak diye yazı şeklini değiştirmek manasız ve abes bana göre...

Adsız dedi ki...

hasan ali, türkçe konuşmalıyız ve yazmalıyız demişsin de, acaba latin harfleri arap harflerinden daha mı türkçe ki? yanlış anlama, tartışmak filan değil derdim ama bana göre latin harfleri türkçeye daha uzak. osmanlıcayı okuyabilseydiniz ne demek istediğimi çok daha iyi anlardınız ama bunu buradan anlatabilmek gerçekten güç

Editör dedi ki...

dikkat et "öncelikle " dedim anon, türkce konusmak ve yazmak icin... tabi ki arap harfleri de latin harfleri de daha bir türkce degil...

ama Türküm ben anon ve Türkce konusmak istiyorum ve su an tüm diger Türk lehceleri icinde konusabildigim derdimi anlatabildigim ve anlayabildigim Türkce günümüz Türkcesi yani icinde senin bahsettigin latin harfleri olan Türkce... ve bu Türkcenin beni dinden sogutacagını uzaklastıracagını sanmıyorum...

Güzel akıcı ve temiz bir Türkce konusup dinimizin gereklerini yerine getirebilirim diye düsünüyorum... ve tabi ki arapca ögrenirim öncelikle Kur'an-ı Kerim'i, kitabımızı okuyabilmek icin... Türkce hicbirseye engel degildir kanımca...

esas mesele beyninin icindekilerindedir her konuda oldugu gibi... ne düsündügündür ne anladıgındır ve nasıl görmek istedigindir...

bir de su var ben osmanlıcaya veya arapcaya kötü veya farklı bir sekilde bakmıyorum yine söylüyorum bunu... ve herkesin osmanlıca ve arapca bilmesi gerekir diye de düsünüyorum... ama benim kastım demek istedigim öncelikle Türkce...

sizinde önceliginiz baska bir dile ise veya farklı düsüncelerde iseniz buna da saygı duyarım...

Adsız dedi ki...

konuşma dili ile ilgili bir diyeceğim yok. o konuda ortak düşünüyoruz hasanali. ancak benim söylediğim yazı dilinde latin harfi mi arap harfi mi meselesi?

Editör dedi ki...

peki o halde yazı dilinde arap mı latin mi diye konusalım seninle...

arap alfabesi ile yazmanın bana Türkceye nazaran üstün taraflarını anlatabilir misin ?

arap harflerinin okunusunun kolay ve akıcı olusu ve gözü yormama olayını bir yerde okumustum sanki,ilk aklıma gelenler bunlar... Neler olabilir daha baska benim tercihimi arap harflerine cevirecek özellikler ?

konuyu uzatmayacagım kendi blogumda bununla ilgili bir seyler yazmayı düsünüyorum...

life dedi ki...

Arap harflerini kullanmaya başladığımız zamandan latin harflerine geçiş yaptığım devre kadar yazılmış dergi, gazete, kitap,risale, broşür devasa bir kültür birikiminin kaynaklarını okuyabileceksin.Hele hele günümüz alfabesine çevrilmemiş saklı kalmış olanlar.Düşünce bile insanı bilmediği gizemlere götürüyor.Birde okuyabilsek...

Okunuşunun kolay olmasının yanında yazılışının da hızlı ve çabuk olmasıda ayrıca bir avantajdır.

Editör dedi ki...

sehnaz sanırım anon sensin cevap verdigine göre...

1 - Kabul ederim ceviri de bazı seyler kaybolabilir ama günümüzde eskiden gelen pek cok kitap dergi v.s degil Türkce'ye pek cok dile cevriliyor... ve o cevirilerde özü anlayabiliyorsun önemli olanda budur... Kitabımızı düsünsene onlarca dile cevrilmis ve pek cok yabancı kisi okuyup anlayıp özü kavrayıp müslüman olabiliyor...

2 - Türkce yazıldıgı gibi okunmaktadır ve cok kolaydır okunması artı yazılısı da bence hicte yavas degildir...

simdiye dek kusurumuz varsa affola ama görüsümüz budur...

life dedi ki...

Anon filan değilim ben, sadece cevap verme gereksinimi duydum o kadar.Nerden çıkarıyorsun bunu.Şimdiye kadar anonim olarak yorum bırakmadım bile.Şimdi niye öyle bişey yapayım.Anonim yazmaya ihtiyacım ve gereksinimim yoktur.Benim tartışma seviyemi bilseydin böyle bir yakıştırmada bulunmazdınız.

Türkçeye çevrilen kitaplar ne yazıkki çok az.Onu geçelim, Osmanlıya ait her türlü tarihsel belgeler, evraklar var.Bunların çoğu Türkiye'de olmamasına rağmen ne yazıkki onları okuyamıyoruz.Latin harflerine dönüştürülmüyor.Osmanlı Türkçesini öğrenmeye rağbet eden en çok yabancılar.Biz Türkler olarak bilelim ki öğrenelim geçmişimizi.

Kuran-ı Kerim tabiki çevrilir farklı dillere.Onun önemi farklı.

Latin harfleriyle Türkçenin yazılması çok basittir.Tek düze ve monotondur.Çocuklar öğrenirken de çok sıkılırlar.Ancak Osmanlı Türkçesi hem göze hitap ettiği gibi öğrenmesi daha zevkli ve kolay ,yazılış süresi latin harflerine göre daha kısa, daha fazla zihin geliştirici bir yazı şeklidir.Örneğin ben Kuran'ı kendi kendime öğrendim küçükken.Ve yardım almadan.

Her türlü görüşe saygılıyız.Kusur ne demek.Haksız yakıştırmalar yapmayalım....

Editör dedi ki...

tartısma seviyenizi bilmek ögrenmek gibi bir amacım yok dolayısıyla yakıstırma yapmaya da gerek görmedim o sizin sorununuz tamamen... ben anona aften bir sey yazmıstım siz üzerinize alıp cevap yazınca bende o sekilde hitap ettim o yüzden alınmaya gücenmeye gerek yoktu...

ben birisiyle bir konu hakkında tartıstıgım konustugum zaman baktım ki karsımda ki hala aynı görüste ısrar ediyor, o zaman ben haklısınız der konusmayı keserim... burada da aynısını yapacagım...

haklısınız

life dedi ki...

Sanırım anon sensin demişsiniz ya o yüzden yakıştırma yaptığınızı gördüm.

Sadece tartışmaya müdahil olma gereğini hissettim.

Haklı olamayadabiliriz.Bizi ikna edebilirsiniz.Yanlışımızı söyleyebilirsiniz.Bizde bilelim nerde hata yapıyoruz ona göre kendimize çeki düzen verelim.Ayrıca ben çok fazla aşırı uçlarda anlaşamadığımızı düşünmüyorum.

Ve fikrimizde ısrar da etmişsek neden ısrar ediyoruz ve ne diyoruz üzerinde düşünmek mananın içeriğine bakmak gerek.

Selamlar...

Adsız dedi ki...

onceden planlamak: geleceginize kararli adimlar atin