16 Ocak 2006

UDİ


Udi, ilk kadın romancımız sayılan Fatma Aliye 'nin 1899 'da yazdığı kendi hayatından izler taşıyan romanı.Romanda Bedia isimli karakterin hayatını anlatıyor.Babasından müzik terbiyesi alan Bedia her türlü müzik aletini çalabiliyor ve güzel bir ses sahip.Udu yeni keşfedişini ve ona nasıl bağlandığını okuyoruz romanda.Mutsuz bir evlilik yapması onu daha çok bağlıyor uduna ve eşinden ayrıldıktan sonra da geçimini ud dersleri vererek sağlıyor.Zaten ud çalmayı istiyordum, kitabı okuduktan sonra daha bir heveslendim.Kesinlikle bir kursa gidip ud ve kanun çalmasını öğreneceğim.

Kadın olarakta pek çok ortak nokta buluyoruz Bedia'yla.Klasik bir hayat.Herkesin yaşayabileceği bir hayat.Ama dönemin istanbulunda geçmesi , henüz Osmanlı Devletinin yıkılmamış olması ve o dönemin hayat şartlarını anlatması romanı okunası kılıyor.

Okumanızı isterim,kadın erkek herkesin ibret alabileceği bir ders var romanda....

3 yorum:

Serra dedi ki...

Sehnaz, bu kadar geciktirdigim icin kusura bakma. Seccadeleri ekledim, emaille de bitmis orneklerdne gonderecegim.

Elifce dedi ki...

Merhaba şehnaz çok güzel bir bloğun var tebrikler ellerine sağlık canım banada beklerim gelirsen sevinirim. linkimi eklersen http://elifce.blogspot.com/

life dedi ki...

Elif, blogumu beğendiğin için teşekkür ederim.Senin blogunu biliyorum ve uğruyorum.Başarılar...