03 Nisan 2006

Bir sobe daha...

Candan sobelediği kişiler arasında benide zikretmiş:) Soruları cevaplandırmaya çalışayım...

1-Tüm bilim adamları(Galileo, Einstein, Newton, Maxwell, Rudherford, Pascal, Buhr ) saklambaç oynuyorlar? Einstein sayıyor diğerleri saklanıyor.Einstein kimi sobelemiştir?

Bu soruya cevaplamadan önce Einstein'ın şu sözlerini alıntılamadan geçemeyeceğim;
"Derin bir imana sahip olmayan gerçek bir bilim adamı düşünemiyorum.Bu
durum şöyle ifade edilebilir:Dinsiz bir ilime inanmak imkansızdır."
"Dinsiz bir toplum topaldır."
"Bilimle ciddi bir şekilde uğraşan herkes tabiat kanunlarında bir ruhun, insanlardan daha üstün bir ruhun olduğuna ikna olur."
"Din duygusu ne zaman kaybolsa, bilim ilhamı olmayan bir deneyciliğe
dönüyor."

Bu sözlerden anladığımıza göre Einstein'ın Allah'a olan inancı vardır.Bu durumda böyle inanç sahibi kimseler saklambaç oynarken akıllarını kullanarak heralde kendilerini sobeletmezler:)))Ve benim bilgime göre bahsi geçen bilim adamlarından Galileo, Newton,Pascal,Makwell' de Allah'a inananan bilim adamları.Diğer Bohr ve Rudherford'un Allah inancı hakkında bilgim yok.Yahudilere Hitlerin yahudi katliamı sırasında yardım ettiklerini, Almanyadan kaçırmaya çalıştıklarını biliyorum.Detaylı bilgim olmadığı için onlar sobelensinler diyorum:)))

2.Okuduğunda seni en çok etkileyen kitap?


Beni etkileyen pek çok kitap var.Ama şu an aklıma gelen 7 sene önce okuduğum o zaman ki haleti ruhiyemle birlikte beni etkileyen Harun Yahya'nın Düşünen İnsanlar İçin isimli kitabı.

3.Takip ettiğin dergi?

Düzenli olarak takip edemesemde arada bir Umran ve Hece alıyorum.Ve onları alırken gözüme kestirdiğim o an beğendiğim dergiler.Umran çok güzel bir dergi herkese tavsiye ederim.Heceyi ise öykü yazmayı sevdiğim için takip etmeye çalışıyorum.

4-Günlük gazete?

İnternet üzerinden Milli Gazete, Vakit ve Yeni Şafak'ı takip ediyorum.Bizim eve hergün başka bir gazete geliyor.Onu okumaya değer görmediğim için okumuyorum.Sadece iş ilanlarına bakıyorum:)

5- En yaramaz çocukluk anım?

Engellenmeseydim daha çok şey yapardım da:))Şuan aklıma geleni söyleyeyim.İlkokula gidiyordum.Yan komşumuza misafirliğe gitmiştik.Bir çocuk vardı orda ve benim ödev yaptığım defteri karaladı:)Ben de çok sinir oldum, eve dönünce onların ayakkabılarına su döküp çörek otu doldurdum.Hani batıl bir inanç vardır,çörek otunun döküldüğü yerde kavga olur diye.İşte bende boyuna kavga etsinler diye çörek otları döktüm:)))Yanlış anlaşılmasın kinci bir insan değilim şu an itibariyle:))Ne diyelim çocukluk işte:))

6-Tv yapımcısı olsam yapmak istediğim program
Ayna programı var ya STV'de işte onu ben yapmış olmayı isterdim:)Bu sayede bi sürü ülke gezmiş olurdum.Hindistan gezilerini seyrettiğim zaman ,keşke bende gitmiş olsaydım dedim bol bol :)

Sonra din,kültür, siyaset,politika konularında bir tartışma programı yapmak da isterdim.

Bu sobe de burda bitti.Ben de Ladybird,Mızrak,Tahin, Ebruli, Rümeysa ,Ufuk İlter, Pata-gonya ,Serra,Aslı, Cenk Ünal ,Emir Can ve Şaziye'yi sobeliyorum:))

14 yorum:

ladybird dedi ki...

Yine mi sobelendik ?;-)

Bu sobe sorularini diger bloglarda okudugumda cok basit cevaplar verilmisti, ilgimi cekmedi diyebilirim..Sen cok guzel cevaplamissin tbrkler ;-)

emircan dedi ki...

Yahu bu blog işi ne ilginç,acaipmiş?Yine mi sobelelendik yani?;-)Ne diyelim?Başa gelen çekilir..

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

....en yaramaz çocukluk anısı mı!

ben hiç yaramazlık yapmazdım ki çocukken :)

Hala Yaramaz,
Kâzım Mızrak

life dedi ki...

Sobelemişiz bir de nazlanıyorlar yahu:))

Ladybird teşekkür ederim.Çok utandım:)

Emir Can evet sobelendiniz yine:)Pofuldamadan cevaplayın bakalım:)

Kazım anneciğine acıyorum:))Ne çok çekmiştir senin elinden:)

cenkunal dedi ki...

Ben saklandım,beni kimse bulamaz.

cenkunal dedi ki...

En kısa zamanda cevap vermeye çalışacağım inşallah.

Serra dedi ki...

Beni candan sobelemisti, simdi bir de sen sobeleyince, ilk sobem dustu olsun benim icin Sehnaz. Sevgiler

life dedi ki...

Serra o halde iki kere ebesin:))

life dedi ki...

Cenk saklanmışsın ama kendin meydanda gözlerin kapalı sadece:))

Bekliyoruz...

cenkunal dedi ki...

Az kaldı.Geliyorum...
:-)

Ebrûlî dedi ki...

Ben şimdi yapacağım ebelik vazifemi :)

life dedi ki...

Hadi bakalım:)

Adsız dedi ki...

Teşekkürler Şehnaz :))))Sevgilerimle:)))

cenkunal dedi ki...

Cevabı verdim bakalım olmuş mu?
:-)