18 Nisan 2006

Gönül Tacım Üzerine...

Ladybird ile site adım (Gönül Tacım) üzerine konuşuyorduk.Bana dedi ki; "Seni linklerine eklemek isteyen erkek blogcular yada site sahipleri tereddüt edebilirler.Çünkü seni linklerine Gönül Tacım diye eklediklerinde ortaya sanki onların gönüllerinin tacı olduğun şeklinde bir görünüm ortaya çıkıyor.Ve seninde birisine karşı bir sevgi beslediğin düşünülebilir." Ben bunları duyunca öyle utandım ki anlatamam.Hiç böyle düşünmemiştim.

Benim Gönül Tacım diye ifade etmek istediğim esas mana "İlahı Aşk"tı.Hani bütün kitaplar tek bir kitabı (Kuran-ı Kerim) anlamak içindir ya, işte benim site içeriğimde adının ifade ettiği gibi ilahi aşk için/yönünde toplumsal olayları, insanların gözlerinde yaş, kalplerinde sızı bırakabilecek kültürel dejenerasyonumuzu ele alarak bilinçlenmek ve gündelik hayatımıza dair özellikle bayanları ilgilendiren kendi kültürümüzün bir parçası olan genellikle benim kendimin yaptığı Türk el sanatlarımızı içermekte. Okuyucularıyla birlikte Allah için mananın derinliklerine girmeyi hedefleyen, onlarla gönül alemine yolculuğa çıkmak isteyen, hayatın gerçeklerini bulmaya çalışan popüler kültürden mümkün olduğunca uzak bir site. Madem yanlış anlaşılmalar olacak beni linklerine eklemek isteyenler Gönül Tacım yerine Gönül Tacı şeklinde ekleyebilirler.Yada uygun gördükleri şekilde.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Allah en büyüktür,her varlık O'nunla gelişir büyür
O Seyyid'dir ve Samed'dir,en Yüce'dir, en Sevgili'dir
Güneş bize ulaşır, biz güneşi idrak ederiz
Evet O'ndan gelmektedir sevgi, bağış, iyilik ve feyaz
Biz O'nu görüyoruz apaçık ortadadır O
Öyle bir tecelli ki hiç kimse erişemez
Nuru engelliyor bizi , O'na bir keyfiyet vermemizi
Keyfiyeti olmayanın birliği nasıldır ki?
Oysa O'nun ne bir cismi, ne bir hali,ne de sayısı vardır.
................................
Koş acele et yeniden ele geçirmek için ömründen geçip gideni
Koş acele et yolcuğunda azık almak için Rahman'ı
Sevgiyle söyle O'na:Ey gönlümün son emeli!
Sır ve mana ne kadar aşıktır Sen'in haberine
Biliyorsun Sana bakmaya doyamıyorum
Görünce seni, varlığı var eden Seni
Sana benzeyen herşeyin yokluğu ve inkarı olmasaydı
Senin bakışından gelen herşey yok olmasaydı yanmasaydı*
Seni müşahede etmekten başka bir emelim olmazdı
Sen'den söz etmeyen hiç bir kitabı okumazdım
İstiorum senden ey eşi ve benzeri olmayan
Sen'in kudretinin bana hükmettiği bir şeyi
Nitekim herşey Sen'in eserindir.Bana dedin:
"Kazam kaderimi görmendir, kim kaderimin dışına çıkabilir?"
Bir peygamber tarafından bize gelmiştir
Böyle kararlaştırılmış kazayı yok edecek ve ömrü uzatacak şey
Çok değerli sözlerin var Sen'in hepsi birer inci
Bu kıymetli mücevheri de verelim o incilere sahip olana

İBN ARABİ

*:"Rabb'imin karanlıktan ve nurdan yetmiş bin perdesi vardır.Eğer o perdeleri kaldıracak olsaydı, Vech'inden (Yüzü'nden) gelen ulvi yücelikler O'nun bakışının ulaştığı her yeri, her şeyi yakardı,yok ederdi.(İbn Hanbel,Müsned)" hadisine gönderme var.


GÖNÜL TACIMIZ İLAHİ AŞKA DAİRDİR.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

bence link eklemek isteyen dilediği gibi ekleyebilir. buna müdahele etmemek gerekir. sizi mesela biri "şehnaz" olarak ekler, biri "gönül tacım" bir diğeri de "gönül tacı" diye. çok abuk sabuk olmadığı sürece buna sizin müdahele etmemeniz gerekir. neticede kişi blogunda dilediği şeyi dilediği gibi ifade eder. hatta doğrudan url adresini verse ne diyebileceksiniz ki?

life dedi ki...

Tabiki haklısınız.Müdahele etmedim.Sadece bir öneri getirdim.Dileğen istediği gibi eklesin.Eskiden Gönül Tacım diye eklemelerini istiyordum.Ama şimdi dileğen dilediği gibi eklesin diyorum artık.

ladybird dedi ki...

Goul Tacim hakkinda aciklama yapman iyi olmus sehnaz..Listeye ekleme konusu disinda bilmeyenler ogrenmis olur..

Adsız dedi ki...

Ben Şehnaz diye eklemiştim herkesi isimleri ile tercih ettim o bakımdan,iyi bir hafta diliyorum :)

life dedi ki...

Ladybird teşekkür ederim.Mümin kardeşliği bu olsa gerek.

Candancım sana da teşekkür ederim.İyi haftalar...

cenkunal dedi ki...

Ne kadar yüce bir aşk ilahi aşk.
Allah hepimizi,perdeleri aşıp gerçek aşka ulaşanlardan eylesin...

Av. Ertuğrul Harman dedi ki...

aşkın aldı benden beni
bana seni gerek seni

(yunus)

life dedi ki...

Ryu yorumların için teşekkür ederim, anlaşılan 40 yılda bir geliyorsun bloguma:)

Cenk ünal amin...

Adsız dedi ki...

siteyi şimdi inceleme şansı buldum. sık kullanılanlara aldım bile :))

life dedi ki...

Efgan teşekkür ederim.Her zaman beklerim.

emircan dedi ki...

Yazılarınızı bekliyoruz..