06 Ocak 2006

"Bayram Çantam" ve "Leyla ile Mecnun"....


Bu çantayı bayrama yetişsin diye yapmak için bir haftadır uğraşıyorum.Genede bitti sayılmaz fermuarının diğer kenarı dikilmedi.Aslında yeşil taftaya yapmak istiyordum.Ama istediğim tonda bir yeşil bulamadım.Mecburen aldığım yerdeki renkler arasından seçim yaptım.Üzerindeki kurdela işleride biraz karman çorman oldu:)) Ama bütün teknikleri daha doğrusu çogu tekniği bir anda öğrenmek için pek çok çiçek modeli içeren bir buket yaptım.Çizimi tamamen bana ait:) Bu ilk çantam oldu.Biraz denemelik,öğrencelik.Bir dahaki sefere daha iyisini yapacağım inş...

Çantayı burdan ve burdan ayrıntılı görebilirsiniz.


Leyla ile Mecnun ve diğerleri



Leyla ile Mecnun'un hikayesini hepimiz az çok biliyoruz.Burda bu aşk hikayelerinin esas konusundan söz etmek istiyorum.Yani mecazi aşktan ilahi aşka olan yolculuktan.İnsanlar bu hikayeleri duyduklarında sadece insan sevgisinde takılıp kalıyorlar.Çoğunuz biliyorsunuzdur. Leyla ile Mecnun diye bir türk filmi yapmışlardı.Orda da sadece kavuşamayan iki insanın karşılıklı sevgisi işlendi.Halbuki Mecnun yani Kays kendini insan sevgisinden tamamen koparıp ilahi aşka, Allah sevgisine yönelmiştir.Artık Leyla yanına gelsede istemez onu.Çünkü asıl sevgiliyi bulmuştur.Ve Leyla sadece asıl Sevgilinin yani Allah'ın küçük bir yansımasından ibarettir.Leyla'yı yaratan ve onu beğenmesini sağlayan Allah'tır.Demekki Allah'ın küçük bir yansıması Kays'ın kalbini derinden etkileyebiliyorsa, O'nu idrak edebilmek ,O'nu yaşayabilmek, O'nu anlayabilmek ne büyük lütuf,aşk ve nimettir.

ZAmanımızın gençliği gereksiz ve sahte masallarla beyinlerini dolduruyorlar.Basit amerikan filmlerindeki sahte aşklarla kafalarını yoruyorlar.Halbuki kendi kültürümüzün eserlerine baksalar,onlarla hayat bulabilseler yaşamı daha iyi kavrayacaklar.Ve gereksiz acılara ve beklentilere düşmeyecekler.Aşkları onları rezil rüsvay etmeyecek onurlandıracak, şereflendirecek.Hakikati daha iyi kavrayabilecekler.

Büyüklerimiz bu hikayelerle beslenip güçlendiler.Kendilerinden emin, ne yapmaları gerektiğini anladılar.Birer hakkıyla birer Mecnun, Yusuf ,Ferhat olabildiler.Peki biz nerdeyiz.Nerde duruyoruz?...Yusuf kadar dirençlimiyiz.Ferhat kadar kendimizden eminmiyiz?Sözümüzün eri, namusumuzun bekçisimiyiz?Ne kadar koruyabiliyoruz şerefimizi...

Sahte dünyanın aşklarıyla değil kendi kültürümüzün hikayeleriyle beslenelim.Yukarıdaki kitaplar haricinde Nazan Bekiroğlu'nun yazdığı Yusuf ile Züleyha'yıda okumanızı öneriyorum.Hepside edebi bir estetik kaygısı güdülerek yazılmış güzel eserler

Rabbim bizi aşkına eriştir!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kitaplari gorunce ne kadar duygulandim, ne varki bu kadar duygulanacak dermissin simdi:))anlatiyim:)iki yil turkiye de kaldiktan sonra tekrar amerikaya dondum, o donemde tanistigim bi arkadasim vardi, hemen her hafta bir iki kitap alir okurduk, bu seride bizim aldigmiz kitaplardan bazilari, birini ben aliyorsam serinin digerini o alir, degistirerek okurduk,simdi kitaplarimin hemen hepsi turkiyede yinede gorunce bu seriyi benim icin cok guzel gecen bir donemi hatirlatti:)guzel paylasimlarinin devami dilegiyle,...

Adsız dedi ki...

buarada cantanda cok sIK, gule gule kullan, masaallah cok maharetlisin:)

life dedi ki...

Arzu,
Çok teşekkür ederim iltifatına:))Güzel geçen bir dönemini hatırlattığıma sevindim.Aynı kitapları okuduğumuzu bilmek güzel.Birlikte kitap paylaşımının olduğu,kitaplar hakkında konuşabildiğin arkadaşlarının olması çok iyi.Ne yazıkki benim arkadaş çevremde çok az:((

Sevgi ve duayla...

un4tunately dedi ki...

cantaniz bence de cok guzel olmus... ellerinize saglik, gule gule kullanin.. :))
bu serinin bir de "suleyman ile belkis" adli bir kitabi vardi.. o da gayet guzel bir kitap.. :)

life dedi ki...

Unfortunately, çok teşekkür ederim.
"suleyman ile belkis" ı biliyorum.Ama almak henüz kısmet olmadı...Bir ara onuda alacağım. :))

Tuhfe dedi ki...

Cantan cok guzel olmus ellerine saglik.
Iyi bayramlar.

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Bayramını Tebrik Ederim, Şehnaz :-)

life dedi ki...

Tuhfe çok teşekkür ederim.

Hepinize iyi bayramlar...