03 Ocak 2006

İsteklerim...

Tuhfe "2006 yılı içinde gerçekleşmesini istediğin hayallerini paylaşır mısın?" demiş.Paylaşırım tabiki:))

Eğer ölmezde sağ kalırsam;

  1. İş bulabilmek.Haziran 2005te mezun oldum.Ama hala gönlüme göre bir iş bulamadım:)) Bulduklarımı bazı engeller(ulaşım,maaş) yüzünden kabul edemedim.İnşallah en kısa zamanda hatta bu ay bitmeden bir işe girerim.
  2. İmam Hatip liselerine yapılan katsayı adaletsizliğinin kaldırılması.Kendim de bir mağdur olarak bunu can-ı gönülden istiyorum.
  3. Başörtüsü yasağının kaldırılması.Her türlü devlet dairesi,kurum,kuruluş,üniversite gibi yerlere özgürce verahatça başörtülü girebilmek.Kendim de bir mağdur olarak bunu can-ı gönülden istiyorum.
  4. Yurtdışında yüksek lisans yapabilmek.Ama biraz korkuyorum açıkçası.
  5. Burda söyleyemeyeceğim bir isteğimin gerçekleşmesi.
  6. Ve gene burda söyleyemeyeceğim bir isteğimin gerçekleşmesi.
  7. Ve tekrar burda söyleyemeyeceğim bir isteğimin gerçekleşmesi.

Yazdıklarımı okuyunca düşündümde gerçekleşmesi ne kadarda zor isteklerim var.Ama ben genede istiyorum hepsini.Umudumu yitirmedim.Zaten bir umuttur insanı yaşatan.Umut ve inanç.

Allah'ım isteklerimizi veren de sensin, gerçekleşmesini sağlıyacak olanda sen.Sana yalvarıyorum isteklerimizi gerçekleştir.Dualarımızı kabul et.

5, 6 ve 7. maddeler gerçekleştiğinde mutlaka sizinle paylaşacağım.Bana dua edin olur mu?

Bende 2006 yılı içinde Arzu , Kazım, Serra, Meral ve Lambacini 'nin gerçekleşmesini istedikleri hayallerini paylaşmalarını istiyorum. Sene sonunda hayalerimizin gerçekleşip gerçekleşmediğini de yazacağız...

7 yorum:

nagice dedi ki...

ziyaretin için teşekkür ederim.her şey gönlünce olsun.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Şehnaz, hayallerinin gerçekleşmesini diliyorum. Zaten sene sonunda hayalerimizin gerçek olup olmadığını yazacağız, iki aşamalı bu sobe. Ben belirtmeyi unutmuşum.
Sevgiler.

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Merhaba Şehnaz,

2006'dan beklentiler konusu hoşuma gitti. Bu durum bir bakıma hayat planı gibi bişey. Evet benim de duasında olduğum çok şey var; gerek paylaşamayacağım ve gerekse alenen istiyorum diyebileceğim!

Ancak, böyle bir soru ile karşılaşınca insan, şaşakalıyor; ne istediğini bilmiyor halde sükut ediyor. Benim ilk aklıma gelen cevap, biran evvel şebbi aruz vaktini yaşamak oldu. Ölüm gelse de kurtulsam şu dünyadan dediğim çok zaman oluyor.

Bu dünyanın bana vereceği hemen hemen herşey bir vakte kadar sahip olabileceğim geçeci şeyler. Yaşamanın güzel yanları da var; güzel bakıp güzel görmek lazımsa da ben yine de bu dünyanın güzelliklerini iste mi yo rum.

İkinci sıradaki isteğim; Allah inancı. Benim inancım zayıftır fakat kainatın salt maddeden varolması düşüncesi de bana mantıksız gelmekte. Evet diyorum bir yaradan vardır, vardır diyorum ama bu inancı yüreğimde hissetmeli; bu aşkı yaşamalıyım. Sahip olamadığım bu duygunun bekleyişi içersindeyim.

Eğer o gün gelirse de, ortaya çıkıp ben iman sahibi bir kimseyim diyerekten davul zurna çalmam ortalıkta. Çünkü inancı zayıf olan kimseler "neden bizde böyle iman yok" şeklinde söylenerek ümitsizliğe kapılabilirler; nefsi davranıp kıskanırlar ve hased ederler.

Oysa onlar için hayırlı olan, bu gün yaşadıkları dert ve sıkıntılardır ki kendilerini "ne oluyoruz" diyerek hesaba çeksinler!

Hiç kimseden bu konuda bir yardım talebim yok, olamaz; çünkü inanç kişiye özeldir. Onu ancak kendi iç dünyamızda, yine kendimiz inşaa edebiliriz. Herkes kendi nefsini sorgulasın, hiç kimse sen şusun da busun diye benimle uğraşmasın; zaten bu tür diyaloglara da kapalıyım.

Yaşamımın merkezinde, tüm düğümlerin başladığı yerde inanç mevzusu olduğu için bu konuya değindim; yazdıklarımı çok görmeyin, az bile :)

Gülümse Kaderine,
Kâzım Mızrak

Adsız dedi ki...

Şehnaz, hayallerinin gerçekleşmesini temenni ederim. Hatta 2 ve 3. maddelerin benim için de gerçekleşmesini can-ı gönülden diliyorum, haksız yere mağdur edilen biri olarak...:)

life dedi ki...

Merhaba Kazım,
Öncelikle şunu söylemek istiyorum.Her ne kadar ölmeyi istesekte(ki peygamberimiz öülümü istemeyin diyor)Allah korusun intihar etmediğimiz sürece yaşıyoruz.Dolayısıyla eğer yaşıyorsak hala sevap işlemek için fırsatımız var.Bu da iyi bir şey.Allah'ın bize verdiği dertleri, sıkıntıları,çileleri aslında bir nimet olarak algılamamız ve bir bakıma sevinmemiz gerek.Çünkü Allah bir ayettte canlarınızla, mallarınızla,vs. denenmedencennete gireceğinizi mi sanıyoruzsunuz.E öyleyse başımıza bir dert gelsin denenelim ki imtihanı kazanıp cennete girmeyi başarabilelim.Cehenneme gitmeyi istemiyorsak, istesekte istemesek cenneti ve Allah'ın rızasını kazanmak zorundayız.Bu hem görevimiz hemde varoluş şükrümüz olmalı.Zaten bu dünyanın güzellikleri için yaşanmaz.Bu dünyada güzel olan ne varki.En sevdiğin şeyler bile içinde acı saklıyor.

Allah inancım zayıf demişsin.Bu gerçekten kötü bu durum.Ne varki bunu aşmak ta senin elinde ve senin çabana kalmış.Öncelikle Allah siz bana bir adım yaklaşsanız ben size 10 adım yaklaşırım diyor.Sana düşen Kuran'ın ilk ayetlerini yapmak.Yani OKU OKU OKU! Şeytan senin sürekli aklını çelecektir.Ama detaylı bir araştırma yap.Kuran'ı anlayarak oku.Tefsirini oku.Risale-i Nur'lar baştan sona anlayarak hatmet.Okuması biraz zor ama kurtuluşun için gerekli.Birde fırsatın varsa senden yaşça büyük bilgili,inançlı ve inandığı gibi yaşayan insanlardan sohbet al.Kendimden biliyorum,bunun çok faydalı oluyor.Bunun sürekli olması lazım.Birde tamamdır dediğin anda da bırakma tüm bunları,ölene kadar sürekli beslenmen lazım.Hatırında olması lazım herşeyin.Yoksa zor bir çağda yaşıyoruz.Şeytan ve nefis her an çalışıyorlar.Hemen olmasada zamanla elde ettiğin imanın azalabilir.Zamanla Allah sana Kuran'da da bahsettiği hak ile batılı ayırabilmen için furkanı da verecektir.Eli kolu bağlı beklemek yerine kendin bişiyler yapmalısın.Bu Allah'ın özellikle istediği birşey.Bunu Hz. Musa'nın kıssasındaki , ayetlerde geçen şu olaydan anlayabilirsin.Allah Hz. Musa'ya derki "Asanla taşa vur".Bu şelikde 12 kaynaktan su çıkar.Allah isteseydi 12 su kaynağını yaratıp gidip ordan sularınızı alabilirsiniz diyebilirdi.Ama Allah Hz. Musa'dan karşılığında bir faaliyet göstermesini,fiili dua yapmasını bir eylem gerçekleştirmesini istedi.Yani onunda bu işte payının olmasını istedi.Emek vermesini istedi.Peygamberinden bile emek istiyorsa hakikaten eli kolu bağlı olmamak çırpınmak gerekiyor.Çalışmak gerekiyor.
Alim olanın ben bilgiliyim demeyeceği gibi, o imanı elde eden iman kazandım, imanla doluyum diye anlatıp durmaz.Bunun ihtiyacını bile duymaz.

İnanç mevzu hakikaten önemlidir.İnşallah Allah sana yardım edecektir.Kendine bol bol dua et.Allah'ım bana sevgini ver ve beni sırat-ı müstakime ulaştır diye.

Allah yardımcın olsun...



Nsevil,Tuhfe ve Şeyma çok teşekkür ediyorum.Cümlemizin inşallah.

akçahan dedi ki...

Sevgili Şehnaz inşallah tüm dileklerin gerçekleşir.Allah yardımcın olsun. Sevgiyle ve hoşçakal.

life dedi ki...

Akçahan, çok sağol ,teşekkür ederim.Bilmukabele...

Sevgi ve duayla.....