18 Mayıs 2006

Babaannemin Evi...

Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi şehir dışına babannemim yanına seyehate gittim.Halen ordayım.Burdaki atmosfer gerçekten çok güzel.Anadolunun şirin, küçük bir kasabası burası:)Baharında gelip havaların ısınmasıyla hiç evde durmuyorum.Gerçi buraya gelince karlı günlerde bile sürekli geziyorum:)Günde en az 3 kere farklı farklı yerlere gidiyorum.Şehir hayatının keşmekeşinden, betonarme binalardan, hava kirliliğinden kısa bir süre içinde olsa kurtulmuş bulunuyorum.Burda keyfim yerinde:)O yüzden dönüşümü perşembeden pazara aldım:)

Kimi zaman gittiğim yerlerde yatıya kaldığımdan babaannemin güzelim evinin keyfini henüz çıkartamadım:)Şimdi de yatıya geldiğim halamın evinden yazıyorum.Ama yarın kesinlikle babannemin evinde kalacağım.Çok şirin, ahşap, tipik Türk Mimarisiyle yapılmış bir evi var.Yaklaşık 50 yıl önce yapılmış.Kasabaya her türlü malzeme gelmez.Halen bile öyleyken 50 yıl öncesini düşünün.Anca resimlerde gördüğünüz şekilde ve maddi imkanların elverdiği kadarıyla yapılmış.Blogdaki ilk yazımda da dediğim gibi her Türk imkanlarının nispetininde kendi mimarisine uygun evler yaptırmalı.Ne yazık ki burda da eski evler yıkıldığı zaman yerine Türk mimarisiyle alakası olmayan beton binalar dikiliyor.Halbuki mekan, yuva, yaşanan yer çok önemlidir insan hayatında.Ve ne yazıkki pek çok şeyden uzaklaştığımız gibi bizim kültürümüzün bir parçası olan mimarimizden de uzaklaşıyoruz.İçinde durulamayacak evler yapıp sanki zoraki hayatlar yaşıyoruz.Koskoca İstanbul'da bile 3 tane Türk evi olduğunu söylüyor Eygi.İstanbul bizim ama görünüm itibariyle bizden uzak.Sanki batılı bir milletin.

Günün birinde imkanım ve fırsatım olursa kendi oturacağım evi klasik Türk mimarisiyle inşa ettireceğim Allah'ın izniyle:)

Rahmetli aninemin(biz anneanneye anine deriz) evini de göstermek isterdim ancak fotoğraf makinasını sahibine teslim etmem gerektiği için fotoğraflarını çekemedim.Artık başka sefere.

Şimdi bu tarz dolaplar yapan ustalar öldüğü için ne yazıkki yeniden yapmaya kalkanlar yaptıramıyorlar.Bir tanıdığımız burda bu camlı dolaplardan yaptırmak istemiş ama yapacak usta bulamadığı için yaptıramamıştı.

Kullandığım bilgisayarda uygun program olmadığı için resmi çeviremedim:)Yeni program kurmak içinde sabrım yok.Çünkü bilgisayar çoook yavaş çalışıyor.

13 yorum:

emircan dedi ki...

Ahşap evler bana her zaman huzur ve mutluluk vermiştir.Gerçekten çok hoş..

tahin dedi ki...

Ne guzel bir ev orasi oyle, mashallah.

"Sanki batılı bir milletin" demissin ya.. Itirazim var bu cumleye:) Batida evine neredeyse civi cakarken bile belediyeden izin alman gerekiyor. En azindan Avrupa'da boyle. Evine bir ekleme yaparken hem belediyeden hem de komsularindan izin almak zorundasin.

En onemlisi de burada 2.5 kattan daha yuksek evlere izin vermiyorlar:) Ancak yine belediyenin izni ile, belediyeye ait olmak uzere apartmanlar yaptiriliyor ki onlar da ancak dedigim gibi ozel yerlere, ozel sekilde belediye yapiyor. Victorian ve Georgian denilen iki ev tipi var, yuzlerce yillik:) Hala o tarz evleri koruyorlar ve yeni evleri de ayni stilde yapiyorlar (maalesef, maalesef cunku ben begenmiyorum o evleri:)) Gecenlerde tv'de bir mimarin hazirladigi program vardi, Ingiliz evlerinin cag disi kalmis olmasina isyan ediyor, modern bina yapimlarina gecilmesi gerektigini soyluyordu:)

Neyse cok uzattim ama diyecegim o ki batililarin bile sehirlerinin eli yuzu duzgun, benim zevkime uymayan stilde evlerde yasamayi tercih etseler de insanin gozunu ve goz zevkini bozmayacak sekilde bir yapilanmaya sahipler.

Bizde ise sehircilik, plancilik gibi seylerin esamesi okunmuyor. Bizim mimarlara bu konuda bir dokunun, bin ah! isitin.

Modern olacagiz diye dikiyoruz zevksiz, niteliksiz, ozelliksiz apartmanlari...

Hala yabancilar ulkemize bayiliyor diye geciniyoruz ama artik bu durum degismeye basladi. Gecenlerde bir Turk arkadas Ingiliz esini goturdu Istanbul'a. Damat hic begenmemis, ne bicim bir sehir burasi demis cikmis.. Artik bu "yabancilara bize hayran" avunmasi da yok olmaya basladi sanirim..

Amma uzattim:)Neyse, hosgeldin Sehnaz, ozlettin kendini:)

Siyah Zambak dedi ki...

Eskinin insanından mıdır acaba,eskiye ait her şey hoşgelir insana...

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

- Büyüklerimizin ne şartlar altında bir hayat yaşadıklarını görmemiz adına, düşündürücü bir post...

- Böyle bir evde yaşamayı isterdim, ama tatil olsun diye tabi :o)

Ctrl+Tebessüm,
Kâzım Mızrak

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

..."post" mu demişim, eyvah :)

- Turkce değil, Tükçe! -

cenkunal dedi ki...

Ben ahşap çatı katları severim.:-)

life dedi ki...

Tahin, hoşbulduk;)

Sözlerinde çok haklısın,tamamen katılıyorum sana.Birde batılı bir milletin derken,şu anki mimari anlayışı batıdan aldığımızı vurgulamak istemiştim.İngilizlerin çok ayrı bir mimari tarzı var.Ben genel olarak söyledim.Modernizmimizi batıya göre belirlemiyormuyuz zaten.

Siyah Zambak, eskinin hoş gelmesi kendimizden olmasıdır bana göre.Yani eskiden daha fazla kendi kültürümüze göre yaşardık.Bu sebeple eski bize hoş görünüyor.

Emircan, teşekkür ederim.Aynı huzur ve mutluluğu oralara gittiğimde bende yaşıyorum:)

Kazım Mızrak, posta göre büyüklerim baya iyi şartlarda yaşamışlar.Tipik bir türk evi.Müstakil,2 katlı.Ben böyle bir evde tatil için değil sürekli olarak yaşamayı isterim.

Peace, teşekkür ederim.

Cenk Ünal,bizim tavan arası eski eşyalara misafirlik ediyor.Pek iyi bir görüntüsü yok;)

ladybird dedi ki...

Bu fotolari gorunce;
Eskisehir'de dogdugum evin resmini cekmek,
cati katimi acmak,
koyde ne kadar kerpic ev varsa resmini cekmek,
foto makinasini alip ormana, londra disina, avrupa hatta dunya turuna cikmak geldi icimden ;))

Hos geldin sehnaz ;)

life dedi ki...

Ladybird hoşbulduk.İçinden geçenleri sakın erteleme.Hepsini yap:)Hatta birlikte gidelim;)

Ayrıca Türk evlerini, Türk mimarisini de internet aleminde tanıtalım:)

Suat Saygın dedi ki...

Bizim Karadenizli muteahhitlerin yaptigi estetikten yoksun evlerden ben de pek hoslanmiyorum. Ne guzel eski degerleri korumak!!

life dedi ki...

Artık günümüzde evler maddi çıkar sağladığı için estetiğine pek dikkat edilmiyor.Ama ev yaptırmak isteyen insanlar modernizmin dayattığı yapılaşmaya göre değilde Türk mimarisine uygun şekilde evler yaptırsalar epey bi koruyabiliriz kendi mimarimizi...

Adsız dedi ki...

şehnazcığım babannenin evii güzelmiş.Öyle ewlerde insan huzurlu da oluyor

life dedi ki...

A.Turan teşekkür ederim.