Kitap'ta Hz.Musanın hikayesinden yola çıkılarak konuyla alakalı Kur'an ayetlerini yorumluyor.Ve hakikaten, anladım dediğiniz ayetlerin daha farklı hangi manalara gelebileceğini görüyorsunuz.Ve bir kez daha hayran kalıyorsunuz bu güzel kutsal kitabımıza.Kitap çok kaliteli ve defalarca okumaya değer.Zaten Hz.Musa'nın kıssasının her ayrıntısı ibretlik.
Size kitaptan alıntılar vereyim
Sina yarımadasında, Tuva vadisinde ki Tur dağında (2 kere kutsal kılınmış vadidir.Çünkü hem Hz.Musa orda Allah'la konuşmuştur, hemde ona orda peygamberlik gelmiştir.) Allah Hz.Musa'ya derki;
Fakat ateşe yaklaşınca bir ses ona "Ey Musa!" diye seslendi."Benim, Ben Senin Rabbin!Öyleyse pabuçlarını çıkar! Ve bil ki, sen iki kez kutlu kılınmış vadidesin.(Taha/11-12)
Fakat oraya varınca, ona şöyle seslenildi:"Bu ateşin (erişme alanı) içinde olan herkes ve çevresindeki herkes kutlu kılınmıştır!Sınırsız kudretiyle yüceler yücesidir Allah, Alemlerin Rabbi!"(Neml/8)
Fakat oraya yaklaşınca, o kutlu yerde, vadinin sağ yamacındaki(yanan) ağaç yönünden kendisine:"Ey Musa,Benim,Ben;Allah;Alemlerin Rabbi!" (Kasas/30)
Ayetlerden anlaşılacağı üzere şu sonuçlara varabiliriz:
- Hz.Musa ateşe yaklaştığında kendisine seslenilmiştir.Yani ateş ile ses arasında ilişki vardır.yani hitaba layık olabilmek çölün/nefsin ateşini gördükten sonradır.
- Ateşin içi ve çevresi kultu kılınmıştır.
- Hz. Musanın bulunduğu yer Mukaddes Tuvadır.
- Hz. Musa'dan pabuçlarını/ayakkabılarını çıkartması istenmiştir.
- Hz. Musa'ya yanan ağaç yönünden seslenilmiştir.
- Hz.Musa'ya seslenen alemlerin Rabbi olan Allah'tır.
Neden Hz. Musa'dan pabuçlarını/ayakkabılarını çıkartması istenmiştir?
- Saygı amaçlı,
- Akıl alanından çıkıp vahiy alanına girildiği için,
- Dünya ve ahireti terketmek(terk-i dünya,terk-i ukba, terk-i terk)Dünyayı terk nefsin,ahireti terk kalbin,kendini terk ruhun zühdüdür.Yani insanlığın aydınlanması için çalışmak,
- Hz. Musa'nın mertebesinin yükseldiği ,üstün bir makama çıktığı,
- Nefs basamağından ruh basamağına yükseliş,
- Yalın ayak kalmak tevazu,mahv ve fakrdır.Yani Allah karşısında kulun acizliği ve rahmete muhtaç oluşunu sembolize eder.
- Allah'ın kuluna gösterdiği yakınlık ve muhabbete işaret eder.Ayakkabılarını çaıkar da gel içeri der gibi,
- Zahiri geçip batına girmek
- Rivayete göre Hz.Musanın ayakkabıları ölmüş eşek derisinden yapılmış.Deri-dış görünüş.Eşek-İnatla bir yere çakılıp kalmak.Ölmüş olmak-Cahillik.Yani Allah dış görünüşe önem vermeyin (yani her türlü makam mevki güzellik at hepsini),Eşek gibi inat etme,Ve cahilliği bırak, hayatı var kılan bilgidir.Allah'ın vahyine kulak ver yani vahiydir.
Benden bu kadar kitap ince bir kitap ve dilide akıcı sıkılmadan okuyabilirsiniz.Daha içinde neler var neler.Necmettin Şahinler'in Duayı Yaşamak kitabınıda okumuştum.O zamanda çok beğenmiştim .Belki bir ara o kitaptanda bahsederim.Okuduğum kitaplarıyla değerlendirirsem gerçekten bilgili bir yazar.
Ve sözlerimi kitabı illaki alın diyerek son bir alıntıyla bitiriyorum.
Kitap Asl'ından ayrı kalmış ruhun feryadını içermekte,sessiz çığlığını yansıtmaktadır.Ve anlamak isteyene Nur'un Nar'da, Cemal'in Celal'de saklı olduğunun sırrını fısıldamaktadır.
Hayatı; iman,aşk ve hizmet haline getirenlere selam olsun!